Tuesday, March 6, 2012

Aku, dia dan perot.

Okay malamni feel mcm laen sikit. Kalau korang pernah dengar lagu OMBAK RINDU, ha lebih kureng mcm tu la feel dia mlmni. Santai jeeee. Berbalek kepada cerita aku y lepas, myboo aku y cumel sorg ni ke Melaka baru baru ni bagi meraikan best friendnye ke jinjang pelamin. So agak sepi la hidup aku weekend lepas. Sbb ape tau ? Sbbnye kitorang ni asal weekend je ade je planning. Almaklumlah bercinta kan. hikhikhik~ Biler dia takde, rase mcm setahun pon ade. Eh, apehal tibe tibe ayat aku mcm agak aaron di situ. Haa tu pasal aku cakap malamni feel laen macam je do. Tapi y paling penting, setelah terase mcm setahun tu (kononnye), at last jumpe jugak kat myboo aku harini. Punye lah excited rase macam nak lompat tikam je. Yelah excited sangat sangat ni. Nak di jadikan cerita, waktu lunch time tu, around pukol 1pm till 2pm, aku dan my friend hariz (bukan hariz ombak rindu eh), pegi lah lunch bersama-sama di pangkin ibunda kuantan. Tgh tgh makan ni, tup tup blackberak aku berbunyi, and org y menelefon aku tu tak laen tak bukan my boo aku sorg ni. Perbualannye berbunyi seperti ini :
Awek gwe : Helooo. B buat ape ?
Gwe : Hi yang :) b tengah makan ni. Yang dah makan ?
Awek gwe : Ooyeke, boo belom makan lagi. Takde bawang nak masak. (bahahahaha) cumel gile !
Gwe : Hehehe. (sambil mengukir senyuman). Bestu nak b tolong tapaukan ?
Awek gwe : Taknak lah, tp mintak b tolong beli bawang bole ? Bawang dgn ikan bilis nak buat nasi goreng. Bole b ?
Gwe : Okay bole je. Tp bagi b makan dulu eh.
Awek gwe : Orait b makan la dulu. Enjoy ur meal b. Boo nak pegi blended bawang putih jap kat dapor. byeeee
Gwe : Byee bye.
Jadinye, bergegas lah aku ke rumah awek gwe di somewhere around kuantan. Yelah nak makesure dia makan cepat, and then lepastu bole rehat kan. Sbbnye dia kureng sehat harini. Dgn emosi tak menentu. Risau jugak kan. Okay, point y pertama, sampai je di kedai runcit berhampiran rumahnye, langsung aku call (dia), yelah nak tanye bawang y mcm mane dia nak kan. Pepaham jele dah kalau name lelaki, garam dgn ajinomoto pon tak bole nak beza. So aku call dekat lebih 10kali mungkin, tak angkat angkat. Jadi mcm eh, manenye neh. Lepastu terus la ke rumah dia, call call pon tak angkat. Ha kalini lupe brape kali aku call dia. Then tibe tibe aku jadi HULK. Sekali dia call aku, aku pon dgn hati HULKnye, yelah 10kali call kan tak angkat angkat, prapp aku takde la sampai menengking, tp mcm marah like like jelah. Dengan hati y HULK mase tu, biler tgk dia senyum je, terus tersasar. Maksudnye tak jadi la nak marah kan. Malamtu, kami keluar dinner bersama di kopitiam. Tgh enak berborak, adelah pulak benda y meng spoiltkan mood dia malam tu. Dahla dengan aku banyak bertanye nye. Dengan emosi dia y tak menentu tu, terjadilah salah fahaman di situ. Aku pon mcm memikirkan emosi dia y tak baek tu, cube explain baek baek, yelah taknak lah benda benda y remeh jadi complicated kan. Si dia ni pulak, tanpa sebarang jelingan dekat aku, makan cepat cepat, then suh aku mintak bill. So sampai je ke kereta, dia diam seribu bahasa. Alih alih dia menanges. Alamak ! Baru je jumpe dah spoilt mood dia. Aku pon mcm takde pilihan, cepat cepat tenangkan dia, pujok lah, tanye itu tanye ini sebab nak amek hati dia semula. At last dia okay la sikit. Tp yelah biler dah merajok, lepastu nak gelak gelak pulak, memang takla kan ? Dia mcm diam je. Senyum senyum kambeng mcm tu. So lepas drop dia segala macam, aku langsung ke rumah. Okay point y kedua, sampai je kat uma, aku ni mcm nak jgk bmanje manje kan, yelah rindu katanye, buat buat la kononnye merajok. Mungkin di sebabkan perangai mengade ngade aku ni y tak bertempat, di tambah pulak dengan emosi dia y kureng stabil tu, berlakulah pergaduhan kali ke-2. So mcm bese, aku tenangkan keadaan tu semula sampai dia okay semula. Alhamdulillah everything smooth. Huh, lega ! So utk my boo tersayang, next time takmo dah cakap benda benda mcm tu k ? tak elok kan ? Kalau cakap jugak mcm tu, b tak bagi lagi pegi zumba. Jyeahhhh ! Aku dah lari topik. Haha~ So ade benda y aku nak share dekat sini. Setiap ape y berlaku, ade benda y tersirat di balek y tersurat. Apekah ? Aku pon tak paham. lol~ byebye

No comments:

Post a Comment