Sunday, May 13, 2012

Seoul, Korea

Assalamualaikum. (Prof. Izi Haji Ali hot.fm). Today, aku selamat sampai di Korea. Alhamdulillah, berpijak juga aku di bumi y nyata. hehe~ Pengalaman delay flight sehingga sehari, dan terpaksalah aku bermalam di nilai hotel yang penuh dengan india, GILEE !! Tak sanggup aku lepasni nak bermalam kat situ. heh. So nak cakap excited tu, taklah excited sangat pon, sebabnyeee takde si boo di sampaing aku. Siyes rindu dekat dia :( Utk cerita aku pada harini, aku bertolak from Kuala Lumpur to Seoul Korea pada pukul 1020 mlm semalam. Perjalanan ke Korea mengambil masa selama 6jam. Jadi, aku sampai je di Incheon Airport tu pada pukol 530 pagi waktu Malaysia, dan waktu tempatan 630 pagi. Waktu Korea awal sejam je dgn waktu Malaysia. Nak di ceritakan harini, penuh dengan berjalan, sesat, penat, pengsan, kebulur tahap gaban, giler babeng punye perasaan harini. Act ape yang di planning semua cancel di minit-minit akhir. So aku maen redah aje datang Seoul Korea dengan berpandukan map. Aku berlima bersama rakan ofis. Dengan berpandukan map y sangat pening tu, plus dengan map tu sendiri berbahasa korea tak menahannye, gile mane nak paham. haha~ Tp takpe, dgn penuh longlai, dgn tak cukup tidonye, aku bersama rakan teruskan perjuangan yelah dah sampai takkan nak duduk dekat airport 24jam kan. Nak di ikotkan perancangannye, sampai je di Incheon Airport tu, langsung ke Gimpo Airport utk ke Jeju Island, then kami terhuyung hayanglah berjalan menuju ke Gimpo Airport (domestic). Sampai je di sana, tiba-tiba perancangan kami utk ke Jeju Island terpaksa di batalkan atas sebab kos, flight dah berlepas, jadi cepat-cepat kami tuka plan. Bukan ape, dari Gimpo Airport ke Jeju Island mengambil masa dalam around 2hours. Kebetolan pulak masa tu, utk next flight ada pada waktu petang je, ape kejadnye nak bertolak petang lepastu sampai malam, kedai abes semua tutup. Tanpa banyak cakap (sbb LAPAR), aku bersama mereka mereka BERJALAN semula utk ke destinasi kami yang terbaru ialah, guest house. Beg masing masing dah la besar gedabak, terheret sana, terheret sini, ah stress. Kami pon dgn pantas menaiki AREX langsung ke Seoul Korea utk mencari guest house di sana. Adoi patah balek. Setelah mentelaah pelbagai masyarakat di sini, bertanye sana sini, atlast jumpe jugak guest house di BEEWON, Changduk Palace. Aku punye kaki dah mcm nak pecah, jalan terlalu jaoh dgn kemampuan kaki aku sendiri. Sampai je di guest house, aku langsung pengsan. Menyempat pengsan dalam tak sampai 15min, kepala kumpulan berkejar mase utk ke Ietawoon, utk makan. Utk makluman, di situlah tempat makanan yang halal ada di jual. Kemudian makanlah kami di Restaurant Arab ape ke name entah. And then kami pon berpecah di area sekitar tu, aku pon cepat cepat gerak sbb taknak ade org ikot nnt kene ikot dia nak beli itu ini. Tak larat dah nak berjalan dol ! Dgn solonye aku pon usha la bebarang y mane berkenan. jyeahh, aku penat nak pengsan masa tu. Mencuba msg myboo, tp tak dapat dapat. Berkali kali cuba pon tak lepas. So dah setel semua tu, kami langsung pulang dgn beg shopping masing masing. So mlmni agak santai sikit, y laen semua dah tido kepenatan, tinggal la aku sorang, still lagi mencube nasib utk msg myboo tp still lagi gagal. Kebetolan aku nak ke dapor kan, tibe tibe aku nampak PC, tanpa menoleh kebelakang lagi, aku dengan laju ke PC tersebut. So ade pesanan buat my boo di Malaysia tu. Boo, abbie dah byk kali try call, msg, cari tempat ade wifi, tp still tak bole. B pon taktau kenape. Im so sorry sayang. B still igt lagi pesan boo tau. Boo jgn risau k. So b dah mati akal, jadi b pon tulih la blog ni buat boo tersayang. Boooooo, abbie rinduuu :( b dah nak tido ni, b penaaat sangat. Plus tak cukup tido lagi. Besok ade pape b akan update k. Goodnight dear. I love u so much. Miss u so bad sayang. Boo, nnt reply dekat emel abbie ye. B tido dulu taa~ muaaahhh byebye boo.

No comments:

Post a Comment