Sunday, May 13, 2012

Jenjalan di Seoul, Korea.

Harini masok hari ke-2 aku di Seoul. Alhamdulillah semuanye lancar. Bangun je pagi tadi ya Allah memang rase malas nak bangun je rase. Penat tak hengat kau ! Tp kene bangun jugak, aku di Seoul bukannye dekat Malaysia. Datang pon bukannye selalu. Kan ? Cuaca di Seoul memang sejok, pokoknye tak payah pasang aircond pon dah rase macam ade aircond. Mengingatkan aku sewaktu di Cairo, Egypt yang lalu. So harini, aku bersama 5 lagi rakan, nak pusing sekitar Seoul City. Kami menaiki bus tour dan yang menariknya bus tu akan behenti di sekitar tempat tempat yang menarik di bandar Seoul ni. Untuk destinasi kami yang pertama, kami berenam ke National Museum of Korea. Ala, museum pon nak pegi kan ? museum negara pon belom sampai. Tp tulah, biler dah ke luar negara ni, tiba tiba rase speecless sampai museum pon rase mcm best. Dodol ~ Okay, sampai je di museum tu, kami di beri masa selama 30minit sahaja utk ke sana. Bagi mengelakkan ketinggalan bas dan kerugian masa, kami cuma bergamba di sekitar museum sahaje. Aku pon mencari angel terbaik utk hasil gambar y menarik. Ni semua sebab nak tunjuk dekat myboo tersayang. Sabar tau yang, balek nnt abbie story mori k. Kemudian ke destinasi kami ke-2, di The War Memorial of Korea. Sama je macam tadi, tak masok pon sebab kekurangan masa. So takde ape nak share sangat. Badan pon dah penat, perot pon menyanyi dondang sayang, tanpa membuang tebiat, kami langsung ke Itaewon, y semalam aku cakap tempat tempat makanan y halal tu. Tp harini kami makan buffet di ape name kedai tu ha, ala lupe. Sesudah makan, kami ke destinasi seterusnya di Myeongdong. Myeongdong ok, bukan MENYONDOL ! wakaka~ Mase tu, kaki aku dah jadi balek mcm semalam, rase bersemak je nak berjalan. Jadi aku buat keputusan utk stay sengsorang di bus station. Tak larat do nak berjalan. Jadi biler dah duduk sengsorang, rase puas. Aku dengan buat buat tau jalannye, selambe ke pasar Myeongdong. Tp sumpah tak sesat. Hebat tak ? Aku dah memang takde ape nak beli, dengan bajet pon tak berape nak kencang, aku pon candid gamba gamba y pada aku menarik. Contohnye butik ZARA, LACOSTE, Uniqlo, K-pop Style, dan muke aku sendiri. Bole ? bahaha~ Bagi sesape y belom ke Korea, siyesly orang orang korea sangat lembut, muke nampak bengis tp sebenarnye malu, sangat mengikuti fesyen. Bayangkan, pemandu taxi, and bus diorang pon pake tie. Okay sangat menjadah ! haha~ Nak naek taxi beratur, cume yang paling buat aku hilang moodnya, diorang mcm nak taknak layan kalau sekiranya org Melayu kita ni datang ke kedai dia and then tawar dengan harga y rendah. Dia siap halau kau. Lahanss punye korean. ops ! Memang di sini, diorang kaya dengan fesyen. Semua masyarakat di Seoul nampak colourful. Dengan rambut bergayanye, k-pop style, memang mewarnai bandar Seoul ni. Seterusnya kami ke N Seoul Tower. Jyeahhhh, kat sini aku paling suke. Memula rase mcm tak best, tp biler dah naek, mcm mcm hiburan ade kat sana. Contohnye samurai vs samurai. Diorang bermain dengan alat alat y popular di Korea tu, mcm pedang samurai. Pertunjukkan seorang kalau tak silap aku org sepanyol bermain muzik ala ala tango. Giler kagum aku dengan bakat y pakcek tu ade. Best giler babeng dengar dia maen muzik tu. Okay, so aku nak tanye, pernah tgk tak y awal ashaari and scha al hamid travel di Korea tu. Kalau tak silap maen di 104 astro ria kot. Takpon yang dalam Awan Dania tu. hehehehehe~ Ni nak action sikit, yang aku pon dah sampai kat situ. Jyeah. BANGGA ! bole gitu ? lol~ Kat situ kalau tak silap aku la kan, bagi pasangan yang bercinta, utk merealisasikan impian mereka bersama, mereka akan menulis hajat mereka di satu tempat and kekalkan di situ. Tp aku tak buat pon. (sbb myboo takde :( ) Seterusnya lagi, kami ke Insadong utk shopping lah katanya. Seperti biasa aku dah tak selera sebab penat berjalan, aku bawak diri di depan Mall berhampiran. Sambil melayan keindahan masyarakat di sini, tiba tiba bunyi musik berdentum dentam depan aku. Rupenye ade pertandingan menari, ala kalau kat malaysia tu mcm Mari Menari lah kan. Aku pon layankan ajelah. Dah agak agak macam bosan je, aku pon pulang seorang diri. And now, aku di guest house. Ini semua sebab nak update dekat myboo saya. Sebab nanti dia nak bace. Sebelom pegi haritu dia ade pesan, ( B nanti kat sana update blog tau, nanti boo nak bace ) alahai manisnyeeee. Besok b dah balek sayang, tunggu b ok ? So skrg aku nak solat bagai and then tido. Sebab besok kene bangun pagi. Gamba gamba y aku cerita seperti di atas tunggu, nnt akan di updatekan semula. Eleh mcm ramai sangat je follower, ye dak ? kekeke~ 

*pesanan buat tersayang, boo jage diri tau, ingat pesan abbie tu k, besok b dah balek dah. Flight b malam tau, kalau sempat b update dekat blog okay ? love u darling. muaahhh. byebye booo.

No comments:

Post a Comment